Klachtenregeling
Vertrouwenspersoon en klachtenregeling
De relatie tussen ouders en school is van groot belang voor ons en ook voor de Laurentiusstichting. Wij houden het gesprek met ouders open en vertrouwen erop dat we er met een goede dialoog uitkomen. Soms zijn er ondanks dat klachten. Probeer in eerste instantie het probleem met de leerkracht op te lossen. Wanneer dat niet tot een gewenst resultaat leidt, kunt u zich wenden tot de interne begeleiding of directie. Komt u er nog niet uit, dan kunt u zich wenden tot het bestuur van de Laurentiusstichting.
Voor raad en advies in gevoelige zaken kunt u zich wenden tot de twee vertrouwenspersonen die de school kent: Karin Heijs (tevens anti-pestcoördinator) en Bettie Verbeek. Als dat nog niet bevredigend verloopt, kunt u terecht bij de directie, of het bestuur dan wel tot de landelijke klachtencommissie waarbij ons bestuur is aangesloten.
Meldpunt Vertrouwensinspecteur
De Inspectie van het Onderwijs heeft een speciaal meldpunt ingericht voor iedereen die met het onderwijs in aanraking komt waar u klachten van ernstige aard kunt melden. Bij dit meldpunt kunt u terecht met klachtmeldingen over seksueel misbruik, seksuele intimidatie, fysiek geweld en psychisch geweld, zoals grove pesterijen.